Clothes, Raindeers and Booze!

Gårdagen (söndag) började med att jag mötte upp Josef och Pelle och gick på stan. Målet var att hitta en kavaj till mig som jag kan ha på nyår. Jag är verkligen ingen kavaj-kille men kan ju faktiskt vara bra att ha ibland, så hittade faktiskt en som jag ska inhandla i Stockholm nu i veckan. Efter "shoppingen" så tog vi oss till Julmarknaden på Liseberg där även Tobie och Mackan mötte upp oss. Var verkligen jättemysigt och höjdpunkten var definitivt dom fina renarna. Kände mig som ett litet barn när vi sprang omkring och letade efter dom. (Haha kommer ihåg när jag hälsade på Mange första gången i Norrland då trodde jag bara renar fanns i fångenskap och inte i fritt tillstånd, fatta vad glad jag blev när jag såg ett par bredvid vägkanten) Men jag blev verkligen påmind om att jag måste köpa ett par riktiga dojor. Converse funkar inte mitt i vintern, mina fötter frös nästan ihjäl.

Nästa punkt på schemat var Danilo, och självklart hade vi reserverat bord nära baren där Maxi jobbade för dagen. Efter maten och åskilliga drinkar så var det dags för Maxi att kliva av sitt pass och joina oss. Vi begav oss till "Stage Door" (tror jag att det hette) och drack några drinkar till och pratade lite skit innan det var dags att åka hem och sova.

Helgen i Göteborg har varit helt fantastisk, och nästa resa ner i slutet av januari är redan bokad. Nu sitter jag på tåget hem har bara en timme kvar innan jag anländer till Stockholm. Ses vi på Vickan ikväll?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0