Albumrecension: Cheryl Cole - "Messy Little Raindrops"

Tror jag ska börja med att skriva en kort albumrecension varje vecka och först ut blir Cheryl Coles nya album "Messy Little Raindrops"


Alla som känner mig vet att jag fortfarande är helt såld på "Fight For This Love", Cheryl Coles debutsingel som solo-artist. Jag lyssnar på den flera gånger om dagen och får inte nog. Hennes första skiva "3 Words" släpptes för ganska exakt ett år sen, den 23oktober och debuterade på första plats på albumlistan i UK och har idag sålt mer än 1,5miljoner kopior världen över. Fight For This Love blev den snabbast säljande singeln i UK 2009 och debuterade på första plats. Nu ett år senare så har även första singeln "Promise This" från nya plattan blivit den snabbast säljande singeln 2010 och debuterade även den på första plats. På skivan "3 Words" arbetade Cheryl med Will-I-Am från Black Eyed Peas som producerade näst intill hela albumet. "Messy Little Raindrops är mestadels producerad av Wayne Wilkins som ligger bakom "Fight For This Love". Ny skivan är lite mer dancepop än den tidigare men har även inslag av RnB. 

Jag var till en början lite skeptisk till att hon skulle lyckas göra en bra skiva för första gången jag hörde "Promise This" så var jag inte helt såld. Men efter ett par lyssningar så har den vuxit något otroligt och spelas flitigt hemma hos mig, eller för den delen i min iPhone. Nu har jag lyssnat på albumet ett par gånger och kan inte komma ifrån att det är ett otroligt genomarbetat album och jag skippar faktiskt inte en ända låt när jag lyssnar på det. Det ryktas om att "The Flood" kommer att släppas som andra singel från albumet. Är lite kluven över det. Den får definitivt toppbetyg från mig men är många andra låtar som också har fått det och som jag känner att är bättre att släppa som andra singel. Den absolut mest personliga låten på skivan är "Happy Tears", där hon sjunger om sin ex-make och om hans otrohet. När jag hörde sista låten på skivan, "Waiting" så kunde jag inte låta bli att börja skratta lite. Missförstå mig inte, låten är jättebra men i refrängen så samplas Vanessa Carltons låt "A Thousand Miles". När jag hör den låten så kommer jag alltid att tänka på den stora mörkhyade mannen i filmen "White Chicks", ni som har sett den förstår nog varför jag skrattar. Här nedanför kommer mitt betyg på låtarna.

Tracklist:
01. Promise This    5/5
02. Yeah Yeah (Feat. Travie McKoy)    4/5
03. Live Tonight    5/5
04. The Flood    5/5
05. Amnesia    4/5
06. Everyone (Feat. Dizzie Rascal)    5/5
07. Raindrops    5/5
08. Hummingbird    5/5
09. Better To Lie (Feat. August Rigo)    5/5
10. Let's Get Down    5/5
11. Happy Tears    5/5
12. Waiting    5/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0